Harmoni kommer indefra

Mine visioner om harmoni, mindset og en aktiv livsstil


Markedet for personlig træning er kæmpe stort, og der er meget at vælge imellem.

Måden jeg skiller mig ud fra de andre er,
at jeg har en stærk power og en meget positiv livsglæde som du vil kunne mærke.

Jeg formår at gøre din træning sjov, og når noget er sjovt,
ja så går tiden pludselig meget hurtigt og man glæder sig til at komme igen.

Hos mig er du ikke bare en klient i rækken,
og det kan du mærke således at undervejs i forløbet spørger jeg ind til dig,
og jeg støtter dig og vil give dig nogle værktøjer, som du skal lære at bruge.

Jeg er der for dig også på de svære dage,
og via at jeg også er uddannet pædagog og studeret en del omkring menneskets psyke,
gør jeg også brug af mine værktøjer indenfor dette felt.

Samtidig gør jeg brug af mine erfaringer, da jeg selv har kæmpet en del med især madkulturen,
som var den mest udfordrende for mig.

Min vision er at der skal fokus på balance mellem sin kost, træning og sin hverdag og ikke mindst DIG.

  • Muskler - jo lavere fedtprocent jo mere synlige er de. 
Men kan man være stærk uden synlige muskler? JA! 
Alle har muskler uanset hvordan den vendes og drejes. 
Mit ønske er ikke at være muskuløs men at være glad for min krop. Mine arme ser forholdsvis almindelige ud lige indtil de flexes så kommer musklerne til syne 🤩
Ønsker er heller ikke en lav fedtprocent, jeg skal fungere og det skal jeg kunne med den her livsstil og den her krop resten af mit liv. 
Her og nu Fix findes ikke og dem som siger de kan træne dig i topform på under 3 mdr er ikke sandt. Tag det fra en som mig der startede ud i sin tid som Mega nybegynder! 
Hvis du skal forsætte efter din træningsforløb er endt, så er det essentielt at man får opbygget sin træningsglæde hvis det skal holde ved. 
#strongwomen #strongmindset #selvsikker #nakedisnotthenewblack #whatinspiresyou #confident #selfindependent #selfproviding #investmentsforlife #stronggirls
  • Mere booty, mere hofte aktivering, er du god til at aktivere din hofte? Jo bedre du er til det jo mere kan du aktivere din booty 
Kom i form nu og arbejd med din krop der skal holde dig sund og stærk resten af livet. 
En aktiv livsstil kan også sørge for din krop er ung, sund og stærk samt modstandsdygtig over for diverse livsstilssygdomme. 
Jeg kan hjælpe dig online og face to face hvor vi mødes alt det kan du læse mere om inde på www.fitnjoy.dk 
#trainingmotivation #fitnessworldwidemotivation #personligtræner #træningsplan #træningsforløb #bootytraining #hipactivation #coordinate #transformation #strong #singlestrongwomen #fitnesslifestyles #træningsøvelser #fitnjoydk #athlete
  • En løbetur kan kurere selv det dårligste humør og de tungeste tanker læs dagens blogindlæg se link i bio . Jeg er begyndt at blogge igen men deler kun det som er relevant ifht fitness og livsstil , de mere personlige indlæg deles inde på den private side eller kan i selv søge på bloggen www.joykpetersen.com 
God læsning. 
#løbetur #runningforbettermood #løbetræning #løbinaturen #naturløb #morgenløb #friskmorgen #nyenergi #goodmorning #runningmotivation #girlswhorun #træningscoach #træner #personligtræner #mindset #positiveenergy
  • Alle har mavesmuskler, også selvom de ikke kan ses. 
Stærke mavemuskler er også en vigtig forudsætning for en god rygfunktion. Der er flere grunde til at træne din mave, både for din kropsholdning, din kropskerne, og din krops udseende samt din træning. En stærk core/ mave giver dig også en meget bedre teknik i dine forskellige styrkeløft. 
Mavetræning skal være sjovt, derfor har jeg været lidt kreativ og bygget videre på de ellers velkendte (for nogle) mave øvelser. 
Husk at Swipe til siden

Jeg kan også hjælpe dig i form med kreativ træning og en spændende kost der møder dig i din hverdag 
www.fitnjoy.dk 
#mave #stærkmave #stærkryg #core #kerne #personligtræningonline #fitnjoy #personligtrænerkøbenhavn #traininginspiration #fitnessfun #hybridabs #fitnjoydk #stærkmaveogryg #træningsøvelser #træningsinspiration #muskelopbygning #strongfitness
  • Bentræning med en stol og med fokus på meget mere booty. Vidste du at en normal squat er mere forlårspræget i sin udførsel og hvilke muskler der dominerer? 
Jeg kører mest ben øvelser med fokus på mere hofte aktivering , da jeg genetisk får rigtig rigtig store forlår bare jeg tænker på en squat 😂 Derfor i også ser jeg i nogle øvelser kører let vægt men mange reps - netop for ikke at growe for meget men stadig være stærk og tonet , vi har alle forskellige mål med vores krop og jeg er klar på at hjælpe dig i bedre form uanset hvad det måtte være kan du altid sende mig en mail med din forespørgsel på fitbyjoy@gmail.com 
Husk at Swipe til siden for at se alle øvelserne. 
#chairfitness #hjemmetræning #homefitness #personligtræning #træningsforløb #bentræning #fitnjoy #personaltrainer #personligtræningonline #fitliving #joy #numsetræning #rundnumse #bootytraining #bootyfitness #bootyguru #københavn
  • At drive selvstændig forretning er ikke nemt, det er benhårdt arbejde derfor er det også vigtigt at nyde de små stunder der nu måtte byde ind hist og her. Og huske på hvorfor man tog springet ud som sin egen chef. Det tager tid, og i den tid skal man sørge for at hygge sig og samtidig også kæmpe, ellers kan det hurtigt blive en sur kamp. 
Nyd livet på din rejse ☀️ #copenhagen #rooftop #citygirl #selfindependent #selvstændig #businesswoman #bosswoman #skyhigh #styleoftoday #girlswear #longhairstyles #blondehair #europeanarchitecture
  • When working as a personal trainer you are lucky to meet many people and sometimes also people who are here on business. I've been lucky to meet and train sweet @nanashinohara from China it was a true pleasure meeting a sweet girl like you 🤩 Hope you really enjoyed training and your stay here in wonderfull Copenhagen 
Have a safe flight home ❤️ #training #friends #foreigntraining #personaltraining #healthyliving #activewomen #bosswomen #travelandtraining #happywomen #goodenergy
  • Mave træning med en 5kg vægtskive - Swipe til siden og se 3 forskellige variationer. 
Du kan også starte med at øve dig på øvelse nr 1, og sætte dine fødder i spænd under noget, så er det lidt nemmere at komme op her i starten, og så kan du arbejde videre derfra 💪🏽 Der er en start med alt ☀️ Har du lyst til et skræddersyet program eller have mig som din personlige træner og livsstilscoach kan du læse mere inde på www.fitnjoy.dk 
#mavetræning #abstraining #weightedabs #fitnessinspiration #personligtræning #sportsgirl #fladmave #tonedbody #fitnjoydk #personaltrainer #sportinghealthclub
  • Bedre mobilitet giver også en bedre træning, og en mere udførlig teknik i de forskellige øvelser. Det er især hofter , ben og lænd som er stive hos mine kunder, også omkring skulderpartiet og skulderbladene. 
Swipe og se nogle trx (de gule seler) øvelser med fokus på bindevævsstræk aka fascia stretching samt øget mobilitet. Prøv øvelserne og mærk hvor dejligt det er. 
Man kan især mærke rotationerne omkring torsoen/overkroppen, samt omkring lænden, min knækkede en del da jeg lavede dem . Strækket mærkes faktisk gennem hele kroppen, helt ned i benene og helt op i under armhulen og nakken.

Hvis man er rigtig kreativ kan man også bygge den med nogle elastikker 
Hvis du kunne tænke dig mig som din træner kan du læse mere om personlig træning, forløb, samt planer du kan følge individuelt www.fitnjoy.dk 
#mobilitet #trx #trxmobility #mobility #rotations #fascia  #fasciastretch #personligtræning #københavn #træningsforløb #fitnjoydk
  • “Cardio træning er til gavn for alle, ikke kun for udholdenhedsatleter, men også som en rekreativ træning.

Cardio aerob træning er den eneste træning, der kan yde hjælp fra stress og spændinger. Hvis cardio aerob træning sker med lav intensitet, op til 65% (eller mindre, afhængig af fitness niveau) af den maksimale puls (HRmax), vil kroppen ikke producere stresshormoner i høje mængder, ligesom adrenalin og kortisol.

De vil blive produceret i begyndelsen for at øge pulsen - adrenalin og stimulere fedtforbrændingen - kortisol, men efter 30-45 minutter vil produktionen falde.

Dette er meget vigtigt for folk, der er under en masse stress, for at undgå yderligere produktion af stresshormoner under træning. Typen af træning som også vil producere stresshormoner i høje mængder, er højintensitet eller tunge vægte - det er afgørende for denne træning at få kroppen til at lave stresshormoner, ellers kan øvelserne ikke lade sig gøre” 
motion-online.dk 
#cardio #træning #udendørstræning #cardio🏃 #fitnesslivet #løbeturen #sundhed #kropifokus #fitnjoydk #sundkrop #sundhelelivet #cardiotræning #motiononline #sundtræning
  • Efter 50-årsalderen mister vi ca. 1-1,5 procent af vores muskelmasse- og styrke årligt. 
Jo mere muskelmasse man taber, jo skrøbeligere vil man blive med tiden og det kan gå ud over din livskvalitet. Hvad der måske er nyt for nogen er, at vi kan (gen)opbygge musklerne ved at træne dem og spise proteinrig kost.

Husk dog tallene er ikke statiske

Kvinder i alle aldersgrupper har en mindre fysisk formåen end mænd, flere registrerede helbredsproblemer samt et større forbrug af medicin og sundhedsydelser.  Eksempelvis viser en undersøgelse, at omkring 25 procent af de 60-69-årige kvinder har besvær med at gå 400 meter, mens omkring 64 procent af de 80+-årige oplever det som besværligt. Kvinder er generelt mindre fysisk aktive end mænd, selvom funktionsproblemer og funktionsevnetab er større hos kvinder. Derfor er det ekstra vigtigt at motivere ældre kvinder til at være mere fysisk aktive.

Derfor betyder træning meget mere end blot et vægttab og en pæn krop 
Selvom du først begynder at træne som midaldrende, vil din funktionelle kapacitet alligevel kunne bevares på et relativt højt niveau. Hvis du derimod ikke træner, falder din kapacitet langt hurtigere, og hvis der tilstøder sygdom, vil faldet gå rigtig hurtigt. Så det er om at starte nu så vi netop kan forhindre de her ting som følger med alderdommen. Træning er meget mere end bare træning, det er hele dit liv, din livskvalitet, dine celler, din krop, din psyke, din fysik. 
www.fitnjoy.dk 
#kvinder #komigang #træning #trændigung #muskelmasse #muskler #ældre #30isthenew20 #træningforlivet #livsglad #gladkrop #stærkkrop #velfungerende #fitnjoy #trændigglad #trændinkrop #træningstid #duhartid
  • Lidt fra dagens træning idag, bosu pushups kombineret med pull ups med elastik 
Husk at Swipe til siden 
#træningsinspiration #bosu #balance #pullups #bands #pushups #training #fitnessgirl #fitnessmotivation #fitnessoutfit #strongbody #nickiminajmusic #joyfulliving #fitnesswomen #fitnjoy
  • En rund fast bagdel har mange fordele - 
Ballemusklerne indgår i et stort muskelsamarbejde om at holde kroppen oprejst, stabil og i balance, for eksempel når vi går eller løber. 
Vidste du?

Vi har tre ballemuskler
De sørger til sammen for, at du kan holde dig oprejst og for eksempel bevæge benet bagud under gang. 
De tre ballemuskler er:
Den store ballemuskel, der ligger yderst og ofte opfattes som ballen.

En koteletformet muskel øverst på siden af hoften.
En fad muskel under de to andre.
De kan trænes runde
Bagdelens form er genetisk bestemt, men langt hen ad vejen kan man træne ballerne runde og faste. Kvinder over 50 år vil opleve, at bagdelen ‘synker’, selvom deres vægt er uændret. Det skyldes hormonændringer, som får kroppen til at lagre fedt på maven frem for på ballerne 
Booty program i stuen - stærke baller giver en bedre holdning. 
Husk at Swipe til siden 
#bootytraining #hjemmetræning #onlinetræning #vægttab #stærkeballer #stærkryg #bedreholdning #stærkkrop #balletræning #bootyfitness #personligtrænerkøbenhavn #personligtræningonline #onlineforløb #opstramning #uddannet #øvelser #træningsinspiration #træningsplan #fitnjoydk
  • Anmeldelse fra en sød online klient der netop lige har afsluttet sit livsstilsforløb - læs hendes oplevelse med forløbet og mig ☀️ Jeres succes er også min succes og jeg vil jer altid 110% 
#kundeanmeldelse #anmeldelse #onlineforløb #gladekunder #altidtilfreds #tllfreds #glad #motiveret #fitnjoydk
  • Minus 10 kg siden 27/4 
Fokus : Ingen forbud, alt er tilladt, ingen sultekure og lære at sige fra uden at få dårlig samvittighed. 
Vi døjer alle med nogle forskellige ting som ville kunne hjælpes lidt på vej med fx en fast træning, en bedre kost, fordi det er tegn på selvkærlighed, at vi ofrer tid på os selv i en travl hverdag, travlt liv. Når du gør noget for dig, hjælper det på vej til at du bliver stærkere i dit mindset og at du får mere gå på mod og hen af vejen et langt bedre selvtillid og bedre udviklet selvværd 
Ingen sultekure , vægttab kan gøres op i mdr, det kan en livsstilsændring ikke 
#vægttab #sundtsind #mindset #klienter #førefter #sejepiger #teamjoy #gladkrop #sundkrop #godtpåvej #personligtræning #onlineforløb #førefterbillede #førogeftervægttab #selvkærlighed #kostplan træningsplan #træningsforløb #fitnjoydk
  • Væggen kan bruges til mange ting også en sjov og udfordrende træning i dit hjem. 
Jeg er en træner med en stor kreativ side og jeg elsker at udnytte hele rummet og de ting som de fleste har i deres hjem, nemlg en væg. Få styrket din core ved hjælp af disse øvelser, både core, bækken, numse, der hele arbejder for at holde dig stabil 
Du kan også komme med på et af mine forløb som du kan læse mere om inde på www.fitnjoy.dk 
#core #walltrain #vægtræning #personligtræningonline #onlineforløb #træningsplan #træningsøvelser #træningsmotivation #fitnjoy #onlineforløb #hjemmetræning #homefit #homefitness #fitnessinspiration #followformore
  • Kollagen er et protein, som du finder i blandt andet din hud. Kollagen giver din hud spændstighed og fylde, så du opnår en mere fast og ungdommelig hud. 🧐 I midten af 30’erne begynder cellerne at nedbryde mere kollagen, end de producerer, og huden begynder at “falde sammen," hvilket giver linjer, rynker og slap hud. Ja tak i feel it! 
Derfor er jeg begyndt at prøve denne her beautybooster fra @ezypro_ og skal se om den har en god effekt på min hud, mere info følger efter jeg har testet den noget tid. 🐠Fiskeolie startede jeg på for længe siden 
Fiskeolie indeholder de essentielle omega 3 fedtsyrer, som har en lang række fordele for din sundhed, Omega 3 fiskeolier tilhører gruppen flerumættede fedtsyrer og hører derfor også til gruppen sunde olier.

Omega-3 antages at nedsætte risikoen for eller lindre mange sygdomme, især dem der involverer inflammation (betændelse og irritation). Det gælder bl.a. åreforkalkning, blodprop, kræft, diabetes, demens, depression, gigt, astma, psoriasis, eksem, og tarmbetændelse.

Obs Kronisk inflammation er også med til at ælde huden og gøre den slap og rynket. 
Fiskeolie har også været med til at give mig en pænere hud, min mor og andre der ser mig ofte kan se på min hud den er blevet meget pænere. 
#fiskeolie #antiage #sundefedtstoffer #pænhud #antirynke #unghud #modenhud #kosttilskud #kollagen #collagen #kollagentilskud #ezypro #beautybooster
  • Løbeturen frisker altid tankerne og sindet op, og giver en helt fornyet energi. Hvis du har brug for hjælp til at finde din træningsglæde er jeg klar på at hjælpe dig du kan læse mere inde på www.fitnjoy.dk 
#løbetur #løbentur #kastellet #københavn #løbetræning #gladkrop #natur #personligtræningonline #personligtræningudendørs #udendørs #nike #sport #kalorieforbrænding #opstramning #tonetkrop #fitnjoydk
  • Vi har startet rejsen sammen og den kan vi ikke sætte tid på. Vores mål er en livsstilsændring og ikke bare et vægttab. 
Et vægttab kan gøres op i tid, dage, måneder, uger. Det kan en livsstilændring ikke, den er unik og er en proces - din proces - vores rejse. 
Vil du have en træner der har et godt humør, en positiv energi og et drive der giver dig lysten til at træne. Spændende træning der udfordrer dig, og en kost der forkæler dig - DU er i højsædet hos mig og du kan mærke det 
Læs mere om hvilke forløb og planer jeg tilbyder på din nye rejse www.fitnjoy.dk 
#livsstil #træning #træningsglæde #fedttab #muskelopbygning #sjovtræning #kastellet #træningkøbenhavn #løbetur #pladstilalle #pladstilslik #opstramning #gladekvinder #aktivekvinder #voresrejse #proces #motivation #gladkropp